Obchodné podmienky B2B

Všeobecné obchodné podmienky - Obchodné podmienky

obchodná spoločnosť Profigrass s.r.o.
IČ 253 19 876
s miestom podnikania Brno, Holzova 1527/9, PSČ 628 00
zapísaná v obchodnom registri vedenom u Krajského súdu v Brne, oddiel C, vložka 25434


I. Základné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) spoločnosti Profigrass s.r.o., IČ 253 19 876, so sídlom Brno, Holzova 1527/9, PSČ 628 00, zapísanej v obchodnom registri vedenom u Krajského súdu v Brne, oddiel C, vložka 25434 (ďalej len „predávajúci“), upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb, občiansky zákonník (ďalej len „OZ“), vzájomné práva a povinnosti vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy, rámcovej kúpnej zmluvy alebo čiastkovej kúpnej zmluvy (ďalej len „zmluva“), uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vystupuje v&nbsppostavení podnikateľa (ďalej len „kupujúci“, predávajúci a kupujúci spolu ďalej len „zmluvné strany“). Podnikateľom je osoba, ktorá samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom sústavne ju vykonávať za účelom dosiahnutia zisku. Na účely ochrany spotrebiteľa sa podnikateľom rozumie okrem iného aj osoba, ktorá uzatvára zmluvy v súvislosti s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou alebo pri samostatnom výkone svojho povolania, alebo osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa. Na účely týchto podmienok sa podnikateľom rozumie osoba, ktorá koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak Kupujúci v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo, berie na vedomie, že sa na neho vzťahujú pravidlá uvedené v Obchodných podmienkach pre podnikateľov.
3. Ak sa niektoré ustanovenie zmluvy líši od ustanovení týchto obchodných podmienok, majú prednosť ustanovenia obsiahnuté v zmluve.
4. Kupujúci môže mať s predávajúcim uzatvorenú rámcovú kúpnu zmluvu, môže byť kupujúcim v prevádzkarni predávajúceho alebo môže uskutočniť nákup prostredníctvom internetového objednávkového systému predávajúceho (e-shop) na www.profigrass.cz. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na všetky typy zmluvných vzťahov medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
5. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky pred uzavretím zmluvy prečítal a že s nimi výslovne súhlasí.
6. Kupujúci si je vedomý, že kúpou tovaru od predávajúceho nezískava žiadne práva na používanie registrovaných ochranných známok, obchodných názvov, firemných log a pod. predávajúceho (Profigrass s.r.o.) alebo zmluvných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
 
II. Predmet zmluvy
1. Predmetom zmluvy je kúpa tovaru ponúkaného predávajúcim. Zoznam tovaru je uvedený v online katalógu predávajúceho na www.profigrass.cz alebo v platnom cenníku predávajúceho. Pri každom tovare v on-line internetovom katalógu je uvedená dostupnosť, cena, popis tovaru, fotografie a ďalšie informácie potrebné pre výber tovaru kupujúcim.
2. Hmotnosť, rozmery, kapacita, ceny, výkony, ako aj ďalšie parametre a údaje o tovare uvedené na internetovej stránke predávajúceho, v katalógoch, cenníkoch a iných tlačovinách sú nezáväznými údajmi, pokiaľ neboli výslovne uvedené ako záväzné v&nbspobjednávke a pokiaľ neboli výslovne uvedené v&nbsppredajnom doklade alebo v priloženom návode na použitie alebo v&nbsppredávacom protokole.
3. Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkého ponúkaného tovaru.
4. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení.
 
III. Uzavretie zmluvy
1. Zmluva je uzavretá okamihom prijatia riadne vyplnenej objednávky kupujúcim.
2. Kupujúci podáva objednávku písomne, e-mailom alebo osobne v sídle spoločnosti alebo v prevádzke predávajúceho, pričom je možné podať objednávku aj prostredníctvom e-shopu cez internet - www.profigrass.cz. Vo výnimočných prípadoch je možné uskutočniť objednávku aj telefonicky, pričom telefonickú objednávku musí kupujúci písomne potvrdiť do 3 dní odo dňa telefonickej objednávky. Nepotvrdenie telefonickej objednávky kupujúcim v písomnej forme nemá za následok neplatnosť objednávky, avšak predávajúci má právo nedodať tovar len na základe telefonickej objednávky (podľa uváženia predávajúceho). Objednávka prostredníctvom e-shopu. Ak je objednávka podaná prostredníctvom e-shopu cez internet, považuje sa objednávka za riadne vyplnenú, ak sú riadne a pravdivo vyplnené všetky údaje výslovne požadované elektronickým objednávkovým formulárom na webovej stránke Predávajúceho (ďalej len „elektronická objednávka“). Predávajúci nezodpovedá za prípadné chyby v prenose údajov. Kúpna zmluva vzniká odoslaním elektronickej objednávky Kupujúcim a prijatím objednávky Predávajúcim. Predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu uzatvorenie zmluvy informatívnym e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim. 
4. Objednávka prostredníctvom e-mailu. V&nbspprípade objednávky uskutočnenej písomne prostredníctvom e-mailu je Kupujúci povinný uviesť svoje identifikačné údaje, popis tovaru, katalógové a modelové číslo, množstvo tovaru, spôsob prevzatia tovaru (osobný odber v&nbspsídle alebo prevádzke Predávajúceho alebo doručenie tovaru prepravnou spoločnosťou), adresu dodania (ak nejde o osobný odber), požadovaný termín plnenia a spôsob platby. Predávajúci má právo upraviť spôsob platby podľa vlastného uváženia v rozsahu uvedenom v článku V. ods. 1 Obchodných podmienok. Predávajúci zašle kupujúcemu akceptáciu objednávky prostredníctvom e-mailu do 4 pracovných dní odo dňa prijatia objednávky. Ak Poskytovateľ neakceptuje objednávku v lehote podľa predchádzajúcej vety tohto článku, objednávka sa považuje za odmietnutú. 
5. Kupujúci a predávajúci sú oprávnení zrušiť objednávku bez udania dôvodu až do potvrdenia objednávky predávajúcim. Zmeny v už odoslanej a akceptovanej objednávke je možné vykonať len na základe písomnej dohody oboch strán. Ak predávajúci zruší objednávku, spravidla uvedie dôvod, pre ktorý nie je možné objednávku potvrdiť. 
6. Potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho bude obsahovať:
- špecifikáciu objednaného tovaru;
- celkovú kúpnu cenu vrátane DPH;
- v prípade osobného odberu adresu prevádzkarne, kde bude tovar pripravený na osobný odber;
- v prípade prepravy tovaru adresu, kam bude objednaný tovar doručený;
- ak objednaný tovar nie je na sklade alebo ho nie je možné dodať v štandardnej lehote z iných dôvodov, informáciu o predĺžení dodacej lehoty;
 

.

IV. Kúpna cena
1. Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu za tovar. Všetky kúpne ceny sú zmluvné a pokiaľ nie je v písomnej zmluve uvedené inak, kúpne ceny sú stanovené v súlade s platným cenníkom a ponukou internetového obchodu, ktorá je zverejnená na&nbspinternetovej stránke predávajúceho.
2. K cene tovaru uvedenej v cenníku a ponuke internetového obchodu bude pri jednotlivých položkách tovaru pripočítaná daň z pridanej hodnoty (DPH) vo výške zodpovedajúcej právnemu predpisu v čase uskutočnenia zdaniteľného plnenia. Uvedené kúpne ceny zahŕňajú všetky dane a spotrebné dane, ak ide o tovar, ktorého predaj vyžaduje účtovanie týchto poplatkov podľa právnych predpisov Českej republiky. V prípade tovaru, ktorého predaj vyžaduje podľa zákonov Českej republiky účtovanie poplatkov osobitne (napr. recyklačný príspevok), sú tieto poplatky uvedené osobitne. Kúpna cena tovaru zahŕňa aj cenu dopravy v rámci celej Českej republiky s nasledujúcimi výnimkami. Kč bez DPH a pri tovare na dobierku sa k cene tovaru pripočíta cena dopravy podľa zmluvnej prepravnej spoločnosti (PPL CZ s.r.o. SCHENKER,  TOPTRANS EU, a.s. a iné). Ceny zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazené v cenníku a ponuke internetového obchodu predávajúceho a sú platné v čase odoslania objednávky predávajúcemu.  
4. V&nbspprípade registrovaných zákazníkov (viď nižšie článok X. týchto obchodných podmienok) môže byť Kupujúcemu poskytnutá individuálna zľava z&nbspceny uvedenej v&nbspcenníku v&nbspsúlade so zľavovým zoznamom, ktorý je umiestnený na internetovej stránke Predávajúceho http://profigrass.cz v&nbspsekcii uzivatelsky-ucet. Individuálna zľava môže byť poskytnutá aj kupujúcemu, ktorý nie je registrovaným zákazníkom. V takom prípade sa individuálny zľavový lístok odovzdáva kupujúcemu v papierovej forme alebo môže byť kupujúcemu zaslaný e-mailom. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť alebo zrušiť individuálne zľavy alebo podmienky ich poskytovania.  
5. V prípade tovaru objednaného prostredníctvom e-shopu predávajúceho môže kupujúci využiť špeciálne časovo obmedzené akciové ponuky, množstevne obmedzené popredajné ponuky alebo zvýhodnené ceny balíkov. Tieto akciové ponuky platia do vypredania zásob pri určenom počte kusov alebo po určitú dobu.
6. Ak si kupujúci objedná tovar v hodnote do 1 000 Kč bez DPH, môže mu byť účtovaný manipulačný poplatok vo výške 10 % z ceny tovaru (minimálne 50 Kč bez DPH).
7. Vzhľadom na to, že predávajúci môže v priebehu času meniť ceny tovaru, platí pre zakúpený tovar kúpna cena uvedená v cenníku alebo v internetovom obchode v deň objednávky. Predávajúci je oprávnený jednostranne zmeniť ceny tovaru uvedené v cenníku, a to najmä v prípadoch zmeny kurzu USD/CZK, zmeny cien zo strany dodávateľov alebo v dôsledku zmeny právnych predpisov. Každú zmenu ceny tovaru zverejní predávajúci na svojej internetovej stránke. Ak má kupujúci s predávajúcim uzatvorenú rámcovú kúpnu zmluvu, je kupujúci o tejto zmene ceny v cenníku tovaru informovaný e-mailom. Zmena ceny tovaru je voči kupujúcemu účinná odo dňa jej zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho, s čím kupujúci výslovne súhlasí.
 
V. Platobné podmienky
1. Kupujúci môže zaplatiť kúpnu cenu za objednaný tovar a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa objednávky kupujúceho predávajúcemu týmito spôsobmi:
a) v hotovosti pri osobnom odbere v prevádzke predávajúceho.
b) na dobierku v hotovosti alebo kreditnou kartou (ak to podmienky zmluvného prepravcu Predávajúceho umožňujú) v mieste, ktoré Kupujúci uviedol v objednávke ako adresu dodania.
c) vopred prevodom na účet Predávajúceho. Bankový prevod a pripísanie sumy na účet Predávajúceho môže trvať 1-5 dní. Po pripísaní celkovej sumy na účet predávajúceho bude tovar odoslaný alebo pripravený na osobný odber. Tovar bude rezervovaný po dobu desiatich (10) pracovných dní. Ak do tejto doby nebude celková suma pripísaná na účet predávajúceho a ak sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak, objednávka bude po uplynutí tejto doby bez predchádzajúceho upozornenia zrušená.
d) pri odloženej faktúre je dĺžka lehoty splatnosti stanovená na 14 kalendárnych dní odo dňa dodania tovaru, ak nie je individuálne dohodnutá iná lehota splatnosti alebo ak nie je individuálne dohodnutá formou dodatku k rámcovej kúpnej zmluve. Právo predávajúceho fakturovať predávaný tovar vzniká doručením tovaru dohodnutému dopravcovi alebo fyzickým osobným prevzatím tovaru kupujúcim.
2. V prípade platby v hotovosti alebo na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. 
3. V prípade bezhotovostnej platby vopred bankovým prevodom alebo na faktúru s odloženou platbou je kupujúci povinný uviesť na platobnom príkaze aj variabilný symbol platby (číslo faktúry - daňového dokladu). 
4. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho. 
5. Podmienka možnosti prevzatia objednaného tovaru na základe odloženej faktúry (článok V. ods. 1. (d) Obchodných podmienok) je uzatvorenie platnej rámcovej kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim a nasledovné podmienky:
      a) prvé dve objednávky tovaru v celkovej sume minimálne 20 000 Kč je Kupujúci povinný uhradiť v hotovosti pri osobnom odbere, prípadne pri dodaní, ak bude tovar Kupujúcemu zaslaný prostredníctvom prepravcu.
Po splnení vyššie uvedenej podmienky (tento článok ods. 5 písm. a) týchto obchodných podmienok) je kupujúcemu uvoľnený úverový rámec podľa tohto článku ods. 6 týchto obchodných podmienok a objednaný tovar je možné uhradiť podľa tohto článku ods. 1 písm. d) týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúcemu, ktorý má platne dojednanú Rámcovú kúpnu zmluvu a splnil podmienku podľa ods. 5 písm. a) tohto článku týchto obchodných podmienok, predávajúci stanovuje maximálnu výšku svojich pohľadávok voči kupujúcemu na zmluvné obdobie týmto úverovým rámcom. V prípade, že Kupujúci prekročí tento úverový limit o neuhradené faktúry, môže Predávajúci dodať Kupujúcemu tovar len na dobierku alebo za úhradu v hotovosti. V prípade úhrady neuhradených faktúr sa úverový limit uvoľní. Úverový rámec je platný len za podmienky uzatvorenia platnej a účinnej rámcovej kúpnej zmluvy.
Úverový rámec 25.000,- Sk bez DPH - bez obchodnej histórie
Úverový rámec 40.000,- Sk bez DPH - s obratom nad 100. 000,- Sk/rok
Úverový rámec 70.000,- Sk bez DPH - s obratom nad 150.000,- Sk/rok
Úverový rámec 100.000,- Sk bez DPH - s obratom nad 200.000,- Sk/rok
Úverový rámec 150.000,- Sk bez DPH - s obratom nad 250.000,- Sk/rok
7. Úverový rámec sa obvykle stanovuje podľa aktuálne platných obchodných podmienok v čase zadania objednávky alebo individuálne. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že úverový rámec podľa odseku 6 tohto článku nepredstavuje odklad splatnosti žiadnej faktúry ani inak neobmedzuje právo predávajúceho uplatniť svoje práva na úhradu splatných pohľadávok voči kupujúcemu. Faktúry za zakúpený tovar budú Kupujúcemu, ktorý má vytvorené užívateľské konto na www.profigrass.cz v&nbspelektronickej forme vo formáte pdf, zasielané na&nbspe-mailové adresy uvedené Kupujúcim pri registrácii na&nbspinternetovej stránke Predávajúceho a v&nbspRámcovej kúpnej zmluve. Faktúry sa následne archivujú v účte kupujúceho v záložke faktúry a objednávky vrátane zobrazenia informácie o stave platby (zaplatené/nezaplatené). Obdobie archivácie je obmedzené do konca marca roku nasledujúceho po vystavení faktúry. Po tomto dátume zostanú v záložke faktúry zobrazené len faktúry za aktuálny kalendárny rok. 
10. Úhradu kúpnej ceny za tovar nie je možné vykonať kreditnou kartou.
 
VI. Dodanie tovaru
1. Predávajúci je povinný dodať objednaný tovar v&nbspmnožstve, druhu a type, ako je uvedené v&nbspobjednávke potvrdenej predávajúcim.
2. V prípade osobného odberu sa dodanie tovaru uskutoční v sídle predávajúceho alebo v iných prevádzkach predávajúceho, ktorých adresy sú uvedené na internetovej stránke predávajúceho http://www.profigrass.cz/kontakty. Osobný odber tovaru je možné uskutočniť len počas otváracích hodín prevádzok Predávajúceho, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke Predávajúceho. V prípade osobného odberu tovaru v sídle alebo prevádzke predávajúceho je povinnosť predávajúceho dodať tovar splnená podpisom kupujúceho alebo zodpovedného zamestnanca na dodacom liste. Kupujúci je povinný pri preberaní tovaru skontrolovať prevzatý tovar, jeho kompletnosť a nepoškodený obal.
3. Kupujúci je povinný prevziať objednaný tovar do desiatich (10) pracovných dní odo dňa uvedeného v potvrdení objednávky podľa článku III. ods. 6 Obchodných podmienok. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete, povinnosť predávajúceho dodať objednaný tovar kupujúcemu zaniká a kupujúci nie je oprávnený požadovať dodanie objednaného tovaru.
4. V prípade, že kupujúci neprevezme objednaný tovar v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete, predávajúci nie je oprávnený požadovať dodanie objednaného tovaru. O odovzdaní a prevzatí tovaru spíšu zmluvné strany zápisnicu vo forme dodacieho listu, ktorú podpíšu zmluvné strany alebo osoby oprávnené v ich mene tovar odovzdať a prevziať. V prípade, že kupujúci odmietne prevziať tovar z dôvodu zjavných vád tovaru (alebo z dôvodu poškodenia či vady obalu), je povinný túto skutočnosť zaznamenať na dodacom liste. Tovar sa považuje za dodaný aj v prípade, ak kupujúci odmietne prevziať tovar bez udania dôvodu.
5. Ak kupujúci alebo ním poverená osoba odmietne uviesť svoje meno a podpis na dodacom liste, tovar mu nemusí byť dodaný a predávajúci má právo odmietnuť dodanie tovaru.
6. V prípade prepravy tovaru je povinnosť predávajúceho dodať tovar splnená odovzdaním tovaru prvému dopravcovi. Dopravca prepraví tovar na miesto dodania, ktorým je adresa uvedená kupujúcim v objednávke. Spolu s tovarom je predávajúci povinný dodať aj všetky doklady týkajúce sa tovaru a jeho používania. Doba dodania tovaru je plne závislá od možností dopravcu. 
7. Po potvrdení objednávky predávajúcim v súlade s článkom III. ods. 6 obchodných podmienok je objednávka odoslaná spravidla do 24 hodín (pokiaľ nie je v objednávke kupujúceho uvedený neskorší termín plnenia). Ak deň odoslania pripadne na deň pracovného pokoja, dňom odoslania je najbližší nasledujúci pracovný deň. Ak je objednávka podaná do 10:00 hod. v pracovný deň, bude odoslaná v ten istý deň, ak je to možné. Expedícia tovaru pri objednávke do 10:00 hod. v pracovný deň sa nevzťahuje na nadrozmerný tovar.
8. V&nbspprípade objednania väčšieho množstva tovaru alebo tovaru, ktorý nie je dostupný na sklade, sa môže doba expedície predĺžiť v závislosti od druhu objednaného tovaru.
9. Kupujúci je povinný skontrolovať a opätovne skontrolovať obal tovaru bezprostredne po prevzatí tovaru od prepravcu. Ak je obal poškodený, kupujúci je povinný tovar bezodkladne skontrolovať. V prípade poškodenia alebo vady obalu aj tovaru je kupujúci povinný bezodkladne uplatniť reklamáciu priamo u dopravcu a následne najneskôr do 24 hodín písomne (aj e-mailom) informovať predávajúceho o takomto poškodení. Ak kupujúci neuplatní reklamáciu poškodeného obalu, resp. poškodeného alebo chýbajúceho tovaru postupom podľa predchádzajúcej vety, nie je možné uplatniť reklamáciu tovaru u predávajúceho, ak zákon, tieto obchodné podmienky alebo individuálna zmluva neustanovujú inak. 
10. V prípade nepoškodeného obalu tovaru je kupujúci povinný prevziať tovar a skontrolovať ho bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru. V prípade, že tovar vykazuje zjavné vady, je kupujúci povinný ich písomne reklamovať bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru, najneskôr však do 3 dní odo dňa prevzatia tovaru. Zjavné vady sú vady tovaru, ktoré kupujúci mal a mohol zistiť pri jeho prehliadke, napr. vady množstva, druhu a typu tovaru a vady spočívajúce v poškodení, ktoré je zjavné na prvý pohľad. Túto povinnosť má kupujúci aj v prípade tovaru, na ktorý sa poskytuje záruka.
11. Zmluvné strany sa výslovne dohodli, že vlastnícke právo k predávanému tovaru prechádza na kupujúceho až okamihom, keď kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru v plnej výške vrátane prípadných úrokov z omeškania a zmluvných pokút.
12. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho okamihom odovzdania tovaru prvému dopravcovi, ak je tovar zasielaný kupujúcemu. V ostatných prípadoch prechádza nebezpečenstvo škody na tovare z predávajúceho na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru kupujúcim alebo ním poverenou osobou.
 
VII. Manipulácia s obalmi
1. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť na zbere použitých obalov z dodaného tovaru a na zabezpečení ich ekologickej likvidácie v súlade so zákonom č. 477/2001 Z. z. o obaloch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 185/2001 Z. z. o odpadoch v znení neskorších predpisov. 
2. Predávajúci je povinný zabezpečiť nakladanie s použitými obalmi od tovaru, ktorý mu bol dodaný. Poplatky súvisiace s ekologickou likvidáciou sú už zahrnuté v kúpnej cene tovaru. 
3. Predávajúci vyhlasuje, že je zaradený do programu združeného plnenia povinností spätného odberu a zhodnocovania odpadov z obalov spoločnosti EKO-KOM a.s. a systému ekologickej likvidácie elektroodpadu spoločnosti REMA.
VIII. Povinnosť odovzdať nezaplatený tovar
1. S ohľadom na dohodnutú výhradu vlastníckeho práva sa kupujúci zaväzuje dodať predávajúcemu nezaplatený tovar v prípade omeškania so zaplatením kúpnej ceny za tovar o viac ako 15 dní, a to do 7 dní odo dňa porušenia povinnosti. V prípade, že tovar nebude v tejto lehote vrátený predávajúcemu, predávajúci poskytne kupujúcemu dodatočnú lehotu 10 dní na vrátenie tovaru. O poskytnutí tejto dodatočnej lehoty bude kupujúci písomne informovaný oznámením zaslaným predávajúcim. Nepredaný tovar je predávajúci povinný prevziať. O vydaní a prevzatí nezaplateného tovaru spíšu zmluvné strany zápisnicu, v ktorej uvedú prípadné poškodenie tovaru. Odstúpenie od dodaného tovaru nezbavuje kupujúceho povinnosti zaplatiť za tovar, ktorý zostal neprevzatý predávajúcim späť. 
5. Po dobu trvania výhrady vlastníctva nie je kupujúci oprávnený s dodaným tovarom ďalej nakladať, t. j. najmä nie je oprávnený platne previesť tovar na tretiu osobu, zaťažiť ho záložným alebo iným právom alebo ho prenechať do užívania inému. Kupujúci je povinný po dobu trvania výhrady vlastníctva tovar chrániť pred zničením, odcudzením alebo poškodením, prípadne tovar na vlastné náklady poistiť.
 
IX. Záruka a reklamácie
1. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru, ktoré nie sú zjavné a ktoré sa na tovare prejavili v dobe, počas ktorej predávajúci poskytuje na tovar záruku za tieto vady. Záruka sa vzťahuje na funkčnosť a spôsobilosť na dohodnutý alebo obvyklý účel po dobu, počas ktorej predávajúci poskytuje záruku na tovar. Vady musí kupujúci uplatniť písomne v tejto záručnej dobe. Lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, t. j. dňom uvedeným na doklade o kúpe alebo v záručnom liste. Záručné doby pre jednotlivé druhy tovaru sú uvedené v aktuálnom a platnom cenníku, ktorý je zverejnený na internetovej stránke predávajúceho alebo v online katalógu jednotlivých položiek. Keďže predávajúci je oprávnený jednostranne meniť záručné doby v čase, účinnosť zmeny záručnej doby nastáva dňom jej zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho, s čím kupujúci výslovne súhlasí. Takáto zmena záručnej doby sa nevzťahuje na už dodaný tovar. Zmena záručnej doby je zverejnená na internetovej stránke Predávajúceho a zároveň je Kupujúci o zmene záručnej doby informovaný e-mailom, ak Kupujúci poskytol Predávajúcemu e-mailovú adresu. 
3. Ak Kupujúci reklamuje tovar priamo v prevádzke Predávajúceho, reklamačný technik spíše s Kupujúcim reklamačný protokol, ktorého kópiu poskytne Kupujúcemu. Ak bude kupujúci reklamovať vadný tovar, je potrebné, aby tento tovar kupujúci odovzdal v čistom stave. 
4. Predávajúci/reklamačný technik posúdi oprávnenosť reklamácie a oznámi kupujúcemu výsledok reklamácie do 30 dní odo dňa dodania reklamovaného tovaru. 
5. V prípade, že predávajúci posúdi reklamáciu ako oprávnenú, oznámi túto skutočnosť kupujúcemu písomne spolu so spôsobom vybavenia reklamácie. Spôsob riešenia reklamácie je výlučne v kompetencii predávajúceho. Reklamácia môže byť vybavená nasledovnými spôsobmi:
- odstránením vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodaním chýbajúceho tovaru a odstránením právnych vád (dodaním potrebných dokladov)
- odstránením vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné
- poskytnutím zľavy z kúpnej ceny a vystavením dobropisu na reklamovaný tovar. 
6. V prípade, že je reklamácia oprávnená a vada je odstrániteľná, predávajúci stanoví primeranú lehotu na jej odstránenie v závislosti od závažnosti vady, najmenej 30 dní odo dňa oznámenia oprávnenosti reklamácie kupujúcim. Ak je vada neodstrániteľná, bude kupujúcemu v tejto lehote zaslaný nový tovar. Ak kupujúci reklamuje tovar priamo v prevádzke predávajúceho, predávajúci môže vadný tovar vymeniť za nový, ak je to možné. 
7. Záručná doba neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať pre jeho vady, za ktoré zodpovedá predávajúci. 
8. Predávajúci nezodpovedá za poškodenie tovaru spôsobené dopravcom počas prepravy ku kupujúcemu. Zodpovednosť za bezchybné dodanie tovaru počas doby prepravy preberá zmluvná prepravná spoločnosť. 
9. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru po prechode nebezpečenstva škody na tovare na kupujúceho. Predávajúci ďalej nezodpovedá za škody na tovare spôsobené vyššou mocou (napr. blesk, záplavy a pod.), za tovar, ktorý bol použitý alebo nainštalovaný v rozpore so špecifikáciami a návodom a nebol použitý na účel, na ktorý je určený, a za komponenty, ktoré neboli dodané spoločnosťou Profigrass s.r.o., a to ani v prípade, že boli použité v spojení s výrobkami dodanými spoločnosťou Profigrass s.r.o.
10. Predávajúci tiež nezodpovedá za nepriame, náhodné alebo následné škody spôsobené v súvislosti s poruchou komponentov dodaných spoločnosťou Profigrass s.r.o., vrátane, ale nielen, škôd na vegetácii, nákladov na náhradný servis v čase poruchy, škôd na majetku alebo zranení osôb v dôsledku práce alebo nedbanlivosti inštalatéra a pod.    
11. Predávajúci ďalej nezodpovedá za vady zjavné po uplynutí lehoty na oznámenie týchto vád predávajúcemu podľa článku VI. ods. 9 a 10 Obchodných podmienok.
 
X. Používateľský účet v e-shope
1. Na základe registrácie Kupujúceho vykonanej v e-shope na http://profigrass.cz. v&nbspsekcii „Môj účet“. má kupujúci prístup k svojmu užívateľskému účtu. 2. Pri registrácii užívateľského účtu na internetovej stránke je kupujúci povinný uviesť všetky údaje správne a pravdivo. 3. Kupujúci je povinný pri akejkoľvek zmene údajov uvedených v užívateľskom účte tieto aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte použije Predávajúci aj pri objednávaní alebo doručovaní tovaru a považuje ich za správne. 
2. Prístup do používateľského účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o údajoch potrebných na prístup do svojho používateľského účtu a berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti kupujúcim. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám. 
3. The Seller may cancel or block the Buyer's user account, in particular if the Buyer has not used his/her user account for more than 24 months. 
4. The Buyer acknowledges that the user account may not be available continuously, in particular with regard to necessary maintenance of the Seller's hardware and software equipment, or necessary maintenance of hardware and software equipment of third parties.
 

4.

XI. Výpoveď zmluvy, odstúpenie od zmluvy
1. Zmluvu, čiastkovú kúpnu zmluvu alebo rámcovú kúpnu zmluvu možno ukončiť dohodou zmluvných strán. Dohoda musí mať písomnú formu a musí v nej byť uvedený dátum skončenia platnosti/zániku zmluvy.
2. Každá zo zmluvných strán je oprávnená odstúpiť od zmluvy v prípade podstatného porušenia zmluvy druhou zmluvnou stranou. Odstúpenie od zmluvy musí byť urobené písomne a doručené druhej strane. Doručením odstúpenia sa zmluva zrušuje. 
3. Kupujúci berie na vedomie, že nie je možné odstúpiť od zmlúv podľa § 1837 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, t. j. okrem iného nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy na dodanie tovaru upraveného podľa želania kupujúceho. 
4. Odstúpením od zmluvy sa zmluva zrušuje. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa týchto obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Odstúpením od zmluvy nie sú dotknuté nároky predávajúceho na zmluvné pokuty a úroky z omeškania; tieto nároky je predávajúci oprávnený uplatniť aj po odstúpení od zmluvy.  
5. V prípade odstúpenia od zmluvy musí byť tovar zaslaný alebo inak vrátený predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) kalendárnych dní od odoslania odstúpenia od zmluvy, a to na náklady kupujúceho. Tovar zaslaný späť predávajúcemu na dobierku nebude predávajúci akceptovať. Tovar musí byť vrátený predávajúcemu spolu s kópiou dokladu o kúpe, nepoškodený, nenosený a pokiaľ možno v pôvodnom originálnom obale. 
6. Predávajúci je oprávnený do štrnástich (14) dní od vrátenia tovaru kupujúcim posúdiť oprávnenosť vrátenia tovaru, preskúmať vrátený tovar, najmä zistiť, či vrátený tovar nie je poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný. V prípade splnenia podmienok vráti Predávajúci Kupujúcemu kúpnu cenu bezhotovostne na účet uvedený Kupujúcim v  odstúpení od zmluvy, znížený o prípadný storno poplatok. 
7. Kupujúci nemá právny nárok na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu. Predávajúci však túto možnosť Kupujúcemu ponúka a Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do štrnástich (14) dní. Pri uplatnení takéhoto odstúpenia od zmluvy bude kupujúcemu pri vystavení opravného daňového dokladu účtovaný administratívny poplatok vo výške 100,- Sk bez DPH. 
8. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy okrem dôvodov stanovených zákonom aj z nasledujúcich dôvodov porušenia zmluvy, ktoré sa považujú za podstatné porušenie zmluvy:
a) omeškanie kupujúceho s úhradou akejkoľvek platby podľa zmluvy, ktoré trvá aj po uplynutí štrnástich (14) dní od doručenia písomnej výzvy predávajúceho na úhradu dlhu;
b) v  prípade opakovaného porušenia iných povinností stanovených v Zmluve a Obchodných podmienkach;
c) v prípade omeškania s prevzatím objednaného tovaru;
d) ak bolo voči Kupujúcemu začaté konkurzné konanie alebo Kupujúci vstúpil do likvidácie.  
9. Podstatným porušením zmluvy zo strany predávajúceho je:
a) opakované prerušenie alebo obmedzenie dodávok tovaru v&nbsprozporu so zmluvou.
10. Zmluvná strana, ktorá odstúpi od zmluvy v&nbspdôsledku porušenia povinností druhej zmluvnej strany, má právo na náhradu nákladov spojených s&nbsptýmto odstúpením. Tým nie je dotknuté právo tejto strany na náhradu škody alebo zmluvnú pokutu. 
11. V prípade rámcovej kúpnej zmluvy sa odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim podľa ustanovení tohto článku ods. 2 až 9 Obchodných podmienok rozumie odstúpením od jednotlivej čiastkovej kúpnej zmluvy, pričom rámcová zmluva zostáva v platnosti bez ohľadu na odstúpenie kupujúceho od čiastkovej kúpnej zmluvy. Ak je medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená rámcová kúpna zmluva, predávajúci môže odstúpiť od jednotlivých čiastkových kúpnych zmlúv, ako aj od samotnej rámcovej kúpnej zmluvy, pričom na odstúpenie od rámcovej kúpnej zmluvy sa primerane vzťahujú ustanovenia odsekov 5, 6, 8 a 10 tohto článku. Odstúpenie od rámcovej kúpnej zmluvy musí mať písomnú formu a musí byť doručené druhej zmluvnej strane. Výpovedná lehota je jeden mesiac a začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola výpoveď doručená druhej strane. Vypovedanie zmluvy alebo rámcovej kúpnej zmluvy sa nedotýka nárokov zmluvných strán na náhradu škody vzniknutej porušením zmluvy, nárokov na zmluvné pokuty a úroky z omeškania, zmluvných ustanovení týkajúcich sa voľby práva, riešenia sporov medzi zmluvnými stranami, povinnosti kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu za už zakúpený tovar, ako aj ďalších ustanovení, ktoré podľa prejavenej vôle zmluvných strán alebo vzhľadom na svoju povahu majú trvať aj po ukončení zmluvy. Ak bol dlh vyplývajúci zo zmluvy zabezpečený, odstúpenie od zmluvy ani zabezpečenie nie sú dotknuté.
 
XII. Sankcie, zmluvné pokuty
1. V prípade omeškania kupujúceho so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu zmluvný úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania až do zaplatenia a zároveň je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania až do zaplatenia. V prípade porušenia zmluvnej povinnosti Kupujúceho dohodnutej v článku VIII. ods. 5 alebo povinnosti Kupujúceho dohodnutej v článku XI. ods. 5. 5 obchodných podmienok (zákaz odcudzenia a zaťaženia tovaru, ku ktorému nedošlo k prevodu vlastníckeho práva, povinnosť vrátiť tovar po odstúpení od zmluvy), sa zmluvné strany dohodli na zmluvnej pokute vo výške 5.000,- Sk za každé jednotlivé porušenie. 
3. Povinnosťou zaplatiť zmluvnú pokutu nie je dotknutý nárok predávajúceho na náhradu škody, a to ani v prípade, ak výška náhrady škody prevyšuje výšku zmluvnej pokuty. V prípade omeškania Kupujúceho so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti má Predávajúci právo pozastaviť ďalšie dodávky Tovaru Kupujúcemu, ako aj právo odmietnuť Kupujúcemu servisnú, predajnú a projektovú podporu. Okrem toho má Predávajúci tiež právo jednostranne upraviť, pozastaviť alebo zrušiť dohodnutý úverový rámec pre Kupujúceho. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti písomne informovať Kupujúceho.  
 
XIII. Ochrana údajov
1. V súvislosti s nakladaním s osobnými údajmi fyzických osôb je predávajúci povinný vždy dodržiavať príslušné právne predpisy, najmä nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z&nbsp27. Kupujúci - fyzická osoba má práva vyplývajúce z&nbsptýchto právnych predpisov. 2. Informácie v&nbspoblasti spracúvania osobných údajov boli kupujúcemu poskytnuté v&nbsppísomnej forme pred uzavretím zmluvy. Okrem toho si kupujúci môže všetky informácie súvisiace so spracovaním osobných údajov pozrieť na webovej stránke predávajúceho. Kupujúci týmto berie na vedomie, že predávajúci spracúva jeho osobné údaje v rozsahu uvedenom v písomných informáciách poskytnutých pred uzavretím zmluvy a na internetovej stránke http//:www.profigrass.cz/ informácie-o-spracovaní-osobnych-údajov, a to najmä na účely plnenia zmluvy. Kupujúci sa môže s otázkami týkajúcimi sa spracúvania osobných údajov obrátiť na predávajúceho ako prevádzkovateľa prostredníctvom e-mailu na adrese profigrass@profigrass.cz.
 
XIV. Ďalšie ustanovenia
1. Kupujúci berie na vedomie, že zmluva môže byť uzatvorená aj s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie. Náklady, ktoré vzniknú Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša Kupujúci.
 2. Kupujúci je povinný pri uzatváraní kúpnej zmluvy dodržiavať ustanovenia tohto článku. Vzťahy a prípadné spory vyplývajúce z tejto zmluvy sa budú riešiť výlučne podľa práva Českej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Českej republiky. Viedenský dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru je z aplikácie vylúčený.
 3. 3. Ostatné záležitosti, ktoré nie sú uvedené v tejto zmluve, sa riadia právnym poriadkom Českej republiky, najmä zákonom č. 89/2012 Z. z., Občiansky zákonník.
 4. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú. Ak nie je v týchto Obchodných podmienkach uvedené inak, v prípade doručovania (zasielania písomností) Zmluvnej strane sa doručuje na poslednú známu adresu príslušnej Zmluvnej strany. V prípade pochybností sa za ňu považuje posledná písomne oznámená adresa druhej Zmluvnej strany, na ktorú sa korešpondencia obvykle prijíma, alebo adresa uvedená v záhlaví tejto Zmluvy. Ak sa v prípade doručovania poštou jednej zo zmluvných strán nepodarí doručiť písomnosť, ktorá jej bola adresovaná, na jej poslednú známu adresu a odosielateľovi nie je známa žiadna iná adresa, považuje sa tretí deň po vrátení nedoručenej zásielky odosielateľovi za deň doručenia, a to aj v prípade, že sa o tom adresát nedozvedel. Ak adresát bezdôvodne odmietol písomnosť prevziať, písomnosť sa doručuje dňom, keď bolo prijatie odmietnuté. Doručenie prostredníctvom dátovej schránky je tiež platné a účinné. Za platné písomné doručenie sa považuje aj doručenie elektronickou poštou. Ide najmä o informácie o zmenách cien, zmenách úverového rámca a pod.
 5. Každá zo zmluvných strán je povinná zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, o ktorých sa dozvedela pri uzatváraní zmluvy alebo rámcovej kúpnej zmluvy, alebo o ktorých sa dozvedela pri plnení podmienok zmluvy, a ktoré by mohli spôsobiť druhej zmluvnej strane majetkovú alebo nemajetkovú ujmu. Kupujúci berie na vedomie, že všetky informácie o výrobkoch predávajúceho považuje predávajúci za súčasť obchodného tajomstva.
6. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky informácie, ktoré si zmluvné strany navzájom poskytnú v priebehu rokovaní o uzavretí zmluvy alebo rámcovej kúpnej zmluvy, sa považujú za dôverné informácie a v tejto súvislosti sa zmluvné strany zaväzujú s takýmito informáciami zaobchádzať ako s dôvernými informáciami.
 7. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky informácie, ktoré si zmluvné strany navzájom poskytnú v priebehu rokovaní o uzavretí zmluvy alebo rámcovej kúpnej zmluvy, sa považujú za dôverné informácie a v tejto súvislosti sa zmluvné strany zaväzujú s takýmito informáciami zaobchádzať ako s dôvernými informáciami. Kupujúci na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v súlade s ustanovením § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
 8. Ak bude niektoré ustanovenie Obchodných podmienok vyhlásené za neplatné, takáto neplatnosť nemá vplyv na ostatné ustanovenia Obchodných podmienok.
 9. Tieto obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 1. februára 2021

.

Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptak.cz